Tuesday, May 18, 2010

Tak habis2 lagi di KT...

Ha a lah..tak habis2 lagi cerita pasal Ganu nie..hehe..

Nak wat camana beb..aku nak blogkan jugak..

Last aku jejakkan kaki ke sini tahun 2006 klau aku tak silap la..so, kira 4 tahun dah baru jejak balik kaki ke sini..macam2 ada..

So, jom follow aku g masuk Taman Monumen Tamadun Islam plak..bagi sapa2 dah masuk, jom masuk lagi..hehe..

Layan...




Dekat je ngan Masjid kristal tu, kira sebelah je...

Tekejut aku bila masa nak masuk..

aik!! ada passport beb..
nak masuk dia bagi passport, past bayar RM15 la..hehe




Dah macam nak masuk siam aku rasa...




Siap cop...

Sekali masuk sekali cop, masuk kali kedua bleh dapat discount naik basikal pusing taman, kali ketiga dia bagi discount naik buggy plak....

oklah tu..letih gak nak jalan2 tengah panaskan...




Naik nie pun bleh...tak tau plak berapa tambangnya..hehe..

Apa2 pun layan je lah gambar masjid2 yang ada kat seluruh dunia nie...design memang sebijik, tapi nak solat kena g masjid kristal la jugak..kecik je..
tapi aku try membesrkannya melalui sudut yang aku capture...blehla..





Al-Haram mosque..Mecca



Aleppo Citadel, Syria



Suleyman Mosque, Turkey



Xian Mosque, China n Kul Sharif
mosque, Kazan, Russia..



Great Mosque of Agadez,Niger n Kalyan Minaret, Uzbekistan



Taj Mahal, India







Kubbah As-Sakhrah, Baitul Muqqaddis, Palestin




APa2 pun, klau penat pusing2 kat dalam ada satu cafe..

Air nie halal beb.. Tapi dipertikai kenapa di design sebegitu rupa...

Rose merah tu melambangkan dalam hati ada taman...









5 comments:

Unknown said...

wow..cantik tk pernah sampai tk tahu bila nak sampai

AmirFX said...

Kacak juak tempat ya bro... Aok ooo... Aek ya lambangnya kenak pelik gilak kedak ya?! hahaa...

am-rie said...

tengku_fir21
plan la g jalan2 past nie..hehe

AmirFX
kacak agik mun dpt jalan2 sia..hehe
Ntahlah, apa motif sebenar disebalik design ya..sama2 kita pk..hehe

erolnukman said...

wah...cam real!!..
aku ingat kau nang bnr2 pegi ke plastin nun tek...hahaha

am-rie said...

erolnukman
hehe..mun real pegi plastin pun sikpa..
terasa jak mcm kat sinun..hehe