Tuesday, March 30, 2010

Isi kat Situ lah...

Isi Minyak kat mana?

Rasanya setiap org ada stesyen minyak paberet masing2..klau nak isi minyak je sampai satu tahap nak isi jenama tu jugak..

Ada jugak kot yang belasah je masuk mana2 stesyen minyak yang ado..
janji bleh jalan kan..ada mak kesah?ahaks!

KIra dua tahun sebelumnya, aku biasa isi minyak kat Petronas je, tak kisahla org kata hangin je yang masuk..yang penting aku tak naik hangin dibuatnya...sudah.

So, satu hari aku jumpa sorg mamat nie bercerita pasal isi minyak n kumpul point..Sebelum nie aku kumpul gak kad mesra tu, tapi time tu aku blur nak kumpul n nak tebus kat mana n macamana...

Org pam minyak tu tanya, aku hulurlah kad, klau tak tanya aku pun tak hengat..Aku wat tak tau n kadang2 wat2 tahu..Maksudnya aku tak ambik pot pun benda tu...

So, dengarlah dia sembang..dia kata banyak2 Company Minyak nie yang dia dah kira n bandingkan company nie je yang nilai mata ganjarannya lebih dari mata ganjaran company minyak yang ado..aku tak taulah dia kira macam mana, bab time tu aku malas nak pk...sambil time tu kepala otak melayang2 memikirkan nak ke Pulau Pangkor..hehe..

Bila OTW nak balik tu aku pun kira2 nak isi minyak n teringat cerita pasal nie..So, kenapa tak try kan klau betul dia dah wat kira2 pasal benda nie semua...So, wa singgahlah n terus bukak kad dia..isi RM50 dapat 50 point..RM1 rgt 1 point.. klau den selalu kluar oustation..kayo den kumpul point..haha..

NTahlah, kat tempat lain mungkin sama kot, aku je yang tak ambil tau ..yelah dah mamat tu dah wat R&D..aku kata ok jelah..

Tapi aku pernah terpikir,dalam banyak2 stesyen minyak org akn pegi isi kat Petronas n Shell..Betul tak? Aku pikir kenapa masih ada jugak org yang isi minyak kat tempat2 yang kurang menyerlah ke identitiannya di dimata masyarakattt!!!(bleh guna ayat nie eh)

Tak support barangan buatan Malaysia ke? Atau minyak dia lagi power ke? or Yang di pam tu bukan hangin yang masuk lebih? n adakah kerana Mata ganjaran yang diberi membuat org beratur panjang nak isi minyak kat situ..rungkaikanlah persoalan ini...

So, sampai sekarang aku isi minyak kat Stesyen minyak nie...


Apakah kelebihannya berbanding yang lain, aku pun tak tau nak cerita sebab aku tak wat perbandingan pun tentang mata ganjaran n kualiti minyaknya antara mana2 company yang ado..

Tapi aku rasa, seronok n addicted nak kumpul point kat stesyen minyak nie yang mana tahun lepas aku isi ada satu tempat kat bangi RM50 akan dapat 100 point..2X mata ganjaran beb..(tp sekarang promosi dah takde..)

Kumpul 1000 point aku bleh tuntut RM15 minyak..ari tu surat sampai umah bg offer kat aku tebus 300 point (biasa 600) untuk mendapatkan minyak masak free...haha.. aku g tuntut di stesyen yang berdekatan ngan umah aku memandangkan minyak masak kat umah mcm nak abis...nak tergelak aku, seronok..macam tau2 je..Beras pun ado..den tak tuntut ja.. Karang nie tebus tok minyak petrol je selalu..

Tapi di sebalik nie semua aku pernah jugak tensen giler ngan diri sendiri..Ari tu OTW nak balik oustation ikut jalan dalam minyak nak abis..tapi aku gagah jugak nak terus sampai jumpa stesyen minyak nie.. 20km jumpa petronas..aku cakap rugi klau isi kat sini..jumpa plak shell..bleh lagi nie..kumpul point..kumpul point..(tamak betul).. last2 minyak habis..adus!!!

takda lah..gimik je..korg mesti pk camtu..sebenarnya tak...

Alhamdulillah aku jumpa..hati sangat gumbira melihat papan tanda Esso 1km lagi..apa lagi aku masuk la..

Isi penuh bos!! aku cakap kat pekerja kat situ..

orait!!...

Past isi semua tu aku g bayar n terus start enjin blah...
Dalam 7km camtu tetiba aku pk..

What The fish!!!!!

Apa hal..

Penat aku cari dalam keadaan yang berdebar2 takut minyak habis semata2 nak kumpul point bila jumpa plak kenapa aku tak bagi..

Bagi apa wei?

Kad Smile aku tak bagi..ayoiyai..

Tak bagi kad, takdelah point..sama je klau aku isi minyak penuh kat petrol pump lain..

Moral of the story..
Jangan Happy sangat, nanti lupa..

5 comments:

Felicia F. Ramzi said...

kakak kmk padah
Excel bagus altho nya sik glam.
pi mahal gik minyak nya dari minyak lain sebab lebih berkualiti.
sik kotor..
kmk aok jak sebab kakak kmk ya keja ngan kompeni minyak..
masih juak kmk masuk shell..

erolnukman said...

hahaha..rugi! mbak nak ngumpul point,kad sik d berik..hahaha..

aku biasa petronas @ Shell ajak..lagik pun 2 stesen ya ajak yg ada kat skei tok..hehe

AmirFX said...

O tedah... Jadi xdalah point... haha... Aku prefer d mana2 stesen terdekat jak.. P more to Shell.. Sebab lebih kilometer.. yerrr... Asa iklan...

am-rie said...

Felicia
Ya kah..Excel lagi bagus o..yalah mun dah biasa isik kat shell, shell juak dituju..

erolnukman
ya lah bro..kotan nya tek nak kump point..hehe
mun pilihan 2 ya ajak, terpaksalah masuk jak mana2 o..

am-rie said...

Amirfx
hehe..sikdalah point bro..sian ngan aku o..
Lebih kilometer juak,mbak 30km/j..
confirm agik jimat o..haha..