Tuesday, October 27, 2009

Ahmad Albab


Alhamdulillah...
Hari nie bersyukur banyak bab housing loan aku dah lulus..hoyey2..
So mungkin next year bleh pindah umah sendiri!!! besh2..
Mungkin rezeki anak (Adib Luqman), Allah mudahkan segala-galanya bagi kami..



Property Type Condo Apartment je..nak beli umah atas tanah kat area Kota Damansara nie mau terduduk aku..kena makan maggie ari2 pun confirm tak mampu nak menampung kos 1/2 juta 2...sadis aku tengok harganya..

Mungkin Allah kurniakan rezeki setakat ini yang aku mampu wat masa nie, insyaallah usaha tangga kejayaan!! siapa tau masa depan tak duduk kat umah atas langit dah, murah rezeki bleh jugak aku beli umah atas tanah kan...hehe..amin kan je..amin..

So, suka tu suka jugakan..bertambah hutang di tangan, tapi bila aku pk balik sampai bila nak menyewa..bayar bulan2 tapi still umah org, mahal lak tu..so aku beli je la di kala ada kemampuan..kecik2 pun that property kita yang punya bukan Ahmad Albab yang punya...



bleh wat investment jugakkan...ha..angguk kalau betul..hehe

klah..baru pas Futsal tadi, tapi fitness ari nie terbaek!!! Mantop!!
sebelum tu nasihat n pendapat aku "beli rumah ikut kemampuan jangan ikut kelayakan.." Layak memang layak tapi mampu ke tak nak bayar bulan2?
renung-renungkan..
chow cincau... :)

2 comments:

erolnukman said...

betul pok...aku pun baruk juak lulus pinjaman perumahan..meli nak biasa2 jak.ikut kemampuan...sik guna rumah besar2 cek2 dalam kosong stegal sikda gik duit k meli dak brang2 dalam rumah..hahaha

am-rie said...

erol
mena2..10% deposit ya munuh gilak..terduduk olehnya..hehe
tapi oklah, kurang2 ada juak umah dikpun o..hehe..