Monday, August 10, 2009

Oh Bulan..

Adalah satu petang tu aku ternampak cahaya matahari yang sangat ler syantik..Tetiba je aku tertanya dalam hati..macam manalah manusia boleh sampai kebulan yang nun jauh disana..

masa belajar pun cikgu kata.."manusia pertama yang sampai ke bulan ialah Neil Armstrong!!" sambil aku pun berkata ho..ye ke...hebatnya...

dalam mana2  exam pun kadang2 ada soalan yang menjurus kepada soalan siapakah manusia pertama sampai ke bulan?...tapi adakah jawapan yang diberikan adalah betul iaitu Neil Armstrong?sama-sama kita  fikirkan semula sejarah lama ini..

ok..sambung balik kat logiknya manusia sampai ke bulan tadi..kebetulan petang tu aku sembang2 ngan member pasal benda nie kan dalam keta..sembang punya sembang dia kata memang ada kemusykilan tentang manusia sampai ke bulan nie..so aku pun memang terpikir bukannya mudah nak sampai ke sana..aku nak kongsi je,mungkin ada yang dah tau jugak pasal nie..


dah 40 tahun sejarah nie dibawa oleh manusia..boleh dikatakan sejarah terbesar ketamadunan dunia..sejak kali pertama manusia dikatakan telah menjejakkan kakinya ke bulan pada 20 julai 1969..Apollo 11 yang dikatakan berjaya!!tapi selepas tu takda langsung perkabaran yang manusia telah sampai ke bulan selepas kali pertama itu..sejarah betula aku kali nie..dulu sejarah aku kantoi je..tapi takpe, itu dulu kan..hehe..


so, aku searching la pasal "Was The Apollo Moon Landing Fake?"..memang banyak juga pertikaiannya..so, sekarang aku memang tak percaya manusia dah sampai ke bulan!!!!aku tak tau korang macam manakan...

TAPAK kasut angkasawan AS di bulan mencetuskan persoalan misteri kerana jejak kenderaan yang dibawa kapal angkasa tidak ada dalam gambar.patutnya kalau landing mesti ada kesan bawah kapal tu kan..

Kalau takda angin mcm mana pokok bergoyang..kalau takda angin di bulan kenapakah bendera USA berkibar..bak kata nabil...Lu Pikirla Sendiri..

dah 20% rakyat Amerika tidak percaya yang manusia telah sampai ke bulan..n aku yakin peratusnya akan bertambah..itu kira peratus rakyat Amerika ja, kalau campur satu dunia mungkin lebih dari 20% yang tak percaya termasuk aku..

Kesimpulannya,bagi aku....sebesar mana pun, secanggih mana pun,sebijak mana pun, sehebat mana pun kita menyembunyikan pembohongan..akhirnya berpihak pada kebenaran!!

Sejarah Terbesar Dunia Menjadi Sejarah Pembohongan Terbesar Dunia!!

3 comments:

cik_ah82 said...

hmmm...
saya tak kisah..hehe

Ivy Metaga said...

hurmm..abis macam ney lah owh, tapi zaman dulu2, gambar2 susah mok di editkan ...

am-rie said...

cik_ah82
kena ambik kisah cik kiah oi...hehe..

Ivy Metaga
bukan setakat gambar jak ivy, byk lagi benda yng sik munasabah..jst layan jak dokumentari ya..