Wednesday, April 8, 2009

Aku Tak Paham

 Dah lama rasanya tak update blog.. tetiba je terdetik nak luahkan perasaan…

Baru je habis tengok berita sukan kat TV3.. Aku tak paham ngan player2 bola sepak kat Malaysia nie ngan Penyokong2 fanatik yang macam tak pernah masuk Stadium tengok bola..



Nak kata aku tak fanatic ngan bola, aku rasa dah tahap gaban dah ngan bola n tengok bola nie..kecewa tu memangla kecewa bila team kalah kan, tapi takda la sampai tahap bangang nak g merusuh n bakar kenderaan org len..wat sakit badan je..umur dah 37 pun nak pegi tumbuk player lawan..masuk kick boxing la wei..

Bola sepak Malaysia bukanla hebat macam dulu..makin jauh tinggal tahap permainan ngan liga bola sepak professional lain..klau meningkat pun tak banyak sangat, kita baru nak meningkat sikit,org lain meningkat banyak..tak terkejar yob..Baru wakil sekolah pun nak berlagak mcm star, nie kan pulak bila dah wakil negeri, macam bagus tapi tak sedar men mcm budak sekolah…



      Lama dah tak men bola padang..asyik futsal je..


Aku kritik bukan nak kata aku bagus..hakikatnya memang macam 2 la bola sepak Malaysia..Beritanya tak player gaduh, penonton merusuh..Merusuh ngan tahap pemainan mcm 2, mcm tak berbaloi lak..takda apa yang nak dibanggakan..

Bagi penyokong2 yang fanatic ngan pasukan negeri masing2 2, fikir2kan lah..wat malu kat org luar je, liga kita dahla membosankan ditambah lagi ngan pergaduhan antara penyokong n player 2 sendiri..menyedihkan..takda apa yang nak dibanggakan..

Sekian..Majulah sukan untuk Negara..

2 comments:

cik_ah82 said...

aku pun tak paham..
kenapa kau panatik tahap gaban sampai kau sanggup bangun dr tido kul 3 pagi utk tgk org sepak bola sedangkan aku gumbira di ulit mimpi..
sungguh aku tak paham tahap kefanatikan kau thdp bola sampaikan dlm rumah sekecik tu pun kau nk sepak bola lagik..;)

am-rie said...

itu tak payah paham tak pe...