Monday, December 19, 2011

kemaskini cepat!!

Budak kecil bertanya.. "Kenapa kakak pakai topi keledar tu...?"

Jawab kakak tersebut... "Undang-undang suruh pakai Dik, kalau tak pakai nanti, takut kena saman... lagipun untuk keselamatan dik... kalau berlaku kemalangan kepala kita akan selamat!" kakak itu memberitahu lagi penuh keyakinan.

Adik itu bertanya lagi... "Kak, kenapa tak takut pun bila tak pakai tudung kepala...! Kan undang-undang Allah suruh perempuan pakai tudung...! Lagipun kakak tak takut ke keselamatan kepala kakak nanti di Akhirat, kena bakar kalau tak pakai tudung!"

Kakak itu terkedu dan terpinga2 sambil memulas minyak motor yang telah dinaikinya sambil memikirkan kata-kata budak kecil itu...


sekadar update..semoga dapat kita fikir2kan n selamat beramal...♥♥

3 comments:

AmirFX said...

Lamak dirik sik apdate ehhss... Bizi ngn anak lah tok...

AJ said...

hehehe
terdiam org membca..

am-rie said...

AmirFX
bz mcm2 jak bro..sik sempat nak update blog..

AJ
hehe..shhh..