Tuesday, July 5, 2011

Sukar dimengertikan tapi harus difahami..

Kenapa?
Lelaki dan perempuan memang berbeza..semua org tahu..
kesamaannya adalah dari spesis yang sama.Tetapi, sebenarnya berada di dunia yang berbeza, nilai dan cara pegangan dan pandangan hidup yang berbeza..Sukar untuk dimengertikan, tapi harus difahami..

Sesuatu yang kita boleh lihat dengan jelas..

Lelaki kalau masuk tandas atas satu sebab sahaja..seperti contohnya, dia hanya akan pikir satu je, nak melepas..tak kisahlah buang air besar or kecik atau yang sedang2x..(ada ke?)..itu jelah..hanya satu sebab..

Bagi perempuan plak, toilet nie umpama tempat bersosial atau bilik terapi diorg...kiranya, 2 org Perempuan klau masuk toilet walaupun tak kenal satu sama lain,klau kluar boleh jadi kawan.

n agak pelik kalau kita dengar seorg lelaki mengajak geng lelakinya seperti ini..
"bro aku nak g toilet, nak ikut tak?".. gilos apa!!gay tu..haha..
Tapi bg perempuan macam ajak g shopping kan..kan..

Ya memang sukar untuk dimengertikan tapi harus difahami..

Apa yang selalu dikritik..

Perempuan selalu kritik yang lelaki nie tak sensitif,tak ambik berat, tak dengar cakap, kurang bercakap, tak cukup bagi kasih sayang or seperti tak serius dalam perhubungan..

Lelaki plak selalu kritik pasal cara perempuan memandu, tak reti baca direction,abis maps ditonggang terbalikkan nak cari direction, kritik perempuan banyak cakap padahal takde point pun apa yang dia cakap..

Klau drive plak..situasinya sesat n tak tau mana nak tuju, kebanyakan perempuan akan pilih untuk berhenti n tanya direction kat org..atau dia akan cakap 'bang..bang kita berhenti tanya org lah"..

tapi bagi lelaki, this is a sign of weakness!! Dia akan berpusing bejam2 n akan berkata "aku dah jumpa dah jalan lain nak sampai sini" or 'aku tau nie petrol station mana"..

ya, memang sukar untuk dimengertikan, tapi harus difahami..

Cara pemikiran kita pasti ada yang berbeza..kita juga perlu memahami bahawa lelaki dan perempuan memang berbeza..

ya, memang sukar untuk dimengertikan, tapi harus difahami..

Ini membuatkan lebih banyak warna dalam kehidupan, klau ada satu warna sahaja sudah tentu ianya jadi bosan..Seperti malam yang tiada siangnya,janggal dan saling tidak melengkapi..





tq..

No comments: