Wednesday, February 4, 2009

assAlaMmuaLaikum...
Dah Lama Gak dah tAk update blog nie..macam sengal lak tak tau nak tulis apa..memandangkan hotel ni ada internet, layan...

Kita mulakan dengan pepATah melayu, or org dulu2 kata.."jauh Perjalanan Luas Pemandangan"..bagi aku ada betul gak ngan pepatah nie, jauh berjalan luas skit otak nak berfikir..takdalah dok kat satu tempat je,bleh beku otak..macam katak bawah tempurung..haha


Tetiba lak gambar Arnab (bab katak bawah tempurung..)

Disebabkan pepatah tulah aku suka sangat keja aku arini..walaupun penat driving ke utara-selatan, menjelajah plak ke borneo my hometown sampai ke sabah..kiranya satu malaysia dah pusing..klau nak dikiralah, klau bukan sebab tuntutan kerja nie, mungkin blom habis or lambat lagi nak pusing satu malaysia kot...tapi ckp je dah pusing satu malaysia, sebenarnya banyak lagi tempat yang belum diterokai sepenuhnya..


Dah nama pun suka berjalan..Dua Minggu lepas aku singgah di koTa jOhor lAma..on the way balik keja 2 aku singgah jap..klau org johor mungkin tau kot kota johor lama kat ner..bagi org luar yang dah tau tu okla, macam aku sblm nie,nampak je sign board tapi belum tergerak nak pergi sampai la hari tu..



bagi yang tak sampai lagi,lokasinya agak2 1 jam dari Johor Bahru n dlm 25km je dari Kota Tinggi...Nak Cerita skit, kenapa nama Kota Johor lAma..sebenarnya kat sini dulu kawasan pemerintahan/ pentadbiran johor pertama..bab dekat je ngan sungai, tapi bila diserang portugis habis hancur..aku try gak curi2 ambik gambar dr muzium 2 tapi terkantoi lak ngan mak Guard(Guard perempuan)..tapi ada gak bekas2 kubu lama kat situ,macam canggih gaklah kubu tu bab ditembuk ngan tanah yg mengandungi pelbagai jenis batu yg tahan kena bedilan meriam..takyahla sembang saintifik sangat..


pusat informasi

Lepas abis tengok2 kat situ aku n rakan seperjuangan yg len terus bergegas ke Jb..nak lepak kat Danga Bay malam tu...sesaja je nak jmp member lain yang kat ctu sebelum balik keesokannya...







Lepak punya lepak ternampak cruise kat c2..servey punya servey nak gak try nek cruise 2...macam best je..last2 kita org 4 org terus confirm bayar RM200.00 untuk 4 org ler..bila dibahagi 4 tu,kirala sendiri berapa..



cruise 2 bergerak untuk 2 jam je la..sampai je kat jambatan Malaysia-Singapore tu dia u turn balik...bagi yang tak pernah nek kapal 2, mungkin excited kot..macam aku yang pernah nek kapal tempat Bos aku keja dulu masa kecik2 ok je..bergerak cam tu gak la..



kat dalam cruise 2 ada gakla karaoke open..tapi time kt org masuk tu rosak plak..sapa punya suara ntah tahap gaban sampai rosak benda 2..yang excited nya time makan, bleh belasah banyak mana pun dalam tempoh 2 jam..tapi aku rasa makanan dia biasa2 je..tapi bab lapor sgt aku bedal je la..


Time Nak Melantak




itu cerita 2 minggu yang lepas..karang nie kat melaka,sian bini aku kat umah..walaupun aku suka adventure,bila terkenang isteri kat umah macam nak balik je..mungkin aku suka kerja macam nie,rasanya macam tak bleh dok dalam ofis je..tapi dalam masa yang sama gak aku fikirkan jugak, ada banyak komitmen lain..so, mungkin satu hari nanti bila aku dah macam malas nak pusing kat malaysia nie aku dok umah je la..haha..

adios..

6 comments:

Khairul Onggon said...

Salam amrie.. gago eh... embah A350 kah? ahaks..

cik_ah82 said...

salam abg..
hmm..jeles ar gi jalan2..kata nk bawak org..ntah bila la..huhuh
org tau abg mmg suka keje cam ni kan, senang nk cu..hehehe..xdela, dh kalo minat, go on je la..
org xde de nk halang, asalkan tiap kali balik, bwk balik something tuk i pun xpe..hehehe

WorldPeace said...

wah bestnye dapat naik cruise itewww...yg paling best tengok all the makanan...sedap sangat...i kat sini ngan sarah makan kat mak mah jeee...huhuhuhu...

fitrahulinsan said...

hmm.. Welcome To Johor Bahru!!

so, how you find jb, sir?
Ok or not?

Danga Bay tu adala lebih kurang mcm waterfront,kuching sket2 kan?

am-rie said...

khairul Onggon
yezza..gago sikit 2 3 bulan tok pok..embak A350 ya lah..tapi mok menuntut banyak gik cara makeinya..

Cik_ah82
insyaallah..pasti kita g jalan2..

WoldPeace
Rasanya makan kat mak mah lagi layan...

fitrahulinsan
Jb kira terbaik..macam2 ada..
lebih kurang w/front kuching gak le dia punya view..

am-rie said...
This comment has been removed by the author.