Thursday, November 6, 2008

TEMAN SEJATI


Persahabatan adalah anugerah yang akan membuat kita tertawa menangis,menerima, memberi dan yang paling penting ,ia membuat kita menghargai hidup...Jadilah seperti embun yang tunduk menitiskan kasih sayang setia menyirami kalbu kegersangan dengan mutiara kesabaran dan kaca kebenaran..

" LIFE CAN GIVE U A HUNDRED REASONS TO CRY BUT YOU CAN GIVE LIFE A HUNDRED REASONS TO SMILE"

Teman Sejati may be bukan yang selalu dekat dimata dan  dekat biecaranya, tetapi dia yang setia di hati dan diingati dalam setiap bisikan doanya..boleh jadi sesiapa saja..teman sebegini memng sukar dicari dan  merupakan satu anugerah dari yang esa kepada kita..ada yang mengatakan kawan memang senang dicari, teman/sahabat sejati bukan sesuatu yang mudah untuk ditukar ganti.. 

Aku bersyukur Allah telah menganugerahkan aku isteri yang kucintai yang juga teman sejatiku..Siti Sarah Bt Che Dan, semoga hubungan kita berkekalan sehingga ke akhir hayat sayangku..

waktu 

"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju ke Syurga." 

1 comment:

cik_ah82 said...

Thanks sayang...
yup, syukur Allah telah pertemukan kita dan mudahkan jalan untuk kita bersatu..
semoga kebahagian ini akan menjadi milik kita buat selamanya..amin (jiwang la lak..hehe)
1 thing i'm very sure, u'r my soulmate 4ever!